יצירת סביבת למידה טובה היא לא משימה בלתי אפשרית

יצירת סביבת למידה טובה היא לא משימה בלתי אפשרית

תוכן עניינים

כמורה, אני מבין את החשיבות של יצירת סביבת למידה שלא רק נותנת עדיפות לבטיחות, אלא גם תומכת  למידה. בכל הנוגע לריהוט כיתות, המשמעות היא בחירת ריהוט שהוא לא רק בטוח אלא גם נועד לשפר את הלמידה. לכן אני נרגש לשתף אתכם במהפך שהכיתה שלי עברה אחרי שהחלפנו את הריהוט בכיתה שלנו לריהוט של ספייסבוק.

בטיחות!

ראשית, בואו נדבר על היבט הבטיחות. כאשר רהיטים עומדים בתקני בטיחות, זה ממזער את הסיכון לתאונות ופציעות. כך נוצרת סביבת למידה בטוחה המאפשרת לי ללמד ללא דאגות ממפגעי בטיחות וללא עיכובים בעקבות ציוד שבור או תקול. הכיתה החדשה שלי גם לתלמידים להתמקד בלימודים מבלי לדאוג לאותם הדברים. עם זאת, ריהוט בטוח לא חייב להיות משעמם או לא אטרקטיבי. למעשה, ריהוט בעיצוב חדשני יכול להוסיף מימד נוסף לחוויית הכיתה, ואף להפוך את הלמידה למרגשת יותר עבור התלמידים.

ואכן- הריהוט של ספייסבוק יוצר סביבת לימוד בסטנדרט של חו"ל

כשזה מגיע לריהוט חדשני לכיתה, יש כמה מאפיינים עיקריים שצריך לשים לב אליהם. שולחנות וכיסאות מתכווננים לגובה, למשל, מאפשרים לתלמידים להתאים אישית את מרחב הלמידה שלהם ולהתאים לצרכים הייחודיים שלהם. מעבר ליעילות בלימודים, ריהוט מסוג זה גם מספק תמיכה ארגונומית המקדמת יציבה טובה יותר ומפחיתה את העומס על הגוף בזמן ישיבה, מה שיכול לשפר את המיקוד והריכוז במהלך השיעורים.

שיפור איכות הלמידה של התלמידים

תכונה נוספת של הריהוט, ששמתי לב כי היא משפרת את איכות הלמידה בשיעורים  היא העובדה שהריהוט הוא מודולרי. ריהוט מודולרי נועד להיות גמיש וניתן להתאמה לתרחישי למידה שונים. המשמעות היא שניתן לארגן רהיטים בדרכים שונות כדי להקל על עבודה קבוצתית, לימוד עצמאי או פעילויות אחרות בכיתה. היכולת שלי לשנות את מבנה הכיתה באופן ספונטני לפי צרכי השיעור (או אפילו מטלה בתוך השיעור) עזר לקדם שיתוף פעולה ועבודת צוות בין תלמידים, וכן חסך זמן בזכות ייעול המעברים בין צורות ישיבה.

יתרונות נוספים

בנוסף על היתרונות הגדולים והמשמעותיים ישנם עוד יתרונות רבים שאליהם שמתי לב. לדוגמה: ריהוט עם תאי אחסון מובנים עוזר לתלמידים להישאר מאורגנים, להפחית את העומס ולקדם תחושת אחריות ללמידה ולסביבה שלהם. דוגמה נוספת היא הצבעים של הרהיטים- שמוסיפים רעננות לכיתה, והופכים אותה לחלל מזמין ומרתק יותר עבור התלמידים ללמוד בו.

בנוסף לקידום הבטיחות ותמיכה בלמידה, ריהוט סטנדרטי מציע מספר יתרונות עבור בתי ספר, סגל וסטודנטים. עבור בתי ספר, השקעה בריהוט סטנדרטי מעידה על מחויבות לספק סביבת למידה בטוחה ותומכת לתלמידים, דבר אשר משפר את המוניטין של המוסד בנוסף על ביצועי התלמידים.

לסיכום

כמורה ראיתי ממקור ראשון את היתרונות של ריהוט מודולרי על פני ריהוט כיתה סטנדרטי. כשהתחלתי ללמד לראשונה, ריהוט הכיתה היה מיושן ולא נוח, מה שגרם לתחושה של כיתה קרה ומנוכרת- וגם התלמידים הרגישו את זה. לאחר שבית הספר השקיע בריהוט של פייסבוק, עם תקן 709 ועיצוב חדשני של רואים בארץ, הבחנתי בשיפור משמעותי הן בהוראה שלי והן בחוויות הלמידה של התלמידים שלי.

 

מי היה מאמין שכל מה שהיה צריך לעשות זה להחליף רהיטים?

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print
כתבות אחרונות באתר
שעונים לגבר
שעוני הגברים האופנתיים ביותר לשנת 2023

האביזר האולטימטיבי לגבר המודרני, שעון מסוגנן ויוקרתי יכול להוסיף תחכום לכל אאוטפיט. אבל מאיפה להתחיל כשמחפשים שעון גברים אופנתי? כדי להקל על מציאת השעון המושלם, הנה הבחירות שלנו לשעונים האופנתיים ביותר של 2023.

כתבות נוספות שאולי תאהבו
שעונים לגבר
שעוני הגברים האופנתיים ביותר לשנת 2023

האביזר האולטימטיבי לגבר המודרני, שעון מסוגנן ויוקרתי יכול להוסיף תחכום לכל אאוטפיט. אבל מאיפה להתחיל כשמחפשים שעון גברים אופנתי? כדי להקל על מציאת השעון המושלם, הנה הבחירות שלנו לשעונים האופנתיים ביותר של 2023.